Amsterdam Dance Event
Het Amsterdam Dance Event (ADE) is de meest invloedrijke conferentie en festival binnen de elektronische muziekindustrie. Wij werden aan boord gehaald om een brand- & motion identity te creëren die deze ideeën vertaalde naar een dynamische beeldtaal.
2023
Voor de campagne van 2023 visualiseerden we geluid binnen de context van de kubus.
We gebruikten principes van geluidsmanipulatie zoals vervorming, versterking en galm om de beeldtaal te inspireren. We kwamen op het idee om de iconische ADE-kubus te gebruiken als een sonisch prisma, dat licht breekt alsof het geluid is.
↑ Naast de algemene campagne maakten we een social ad om de ADE Pro Pass te promoten, gericht op muziekprofessionals.
2022
In 2022 richtte de campagne zich op het opnieuw verbinden op de dansvloer. Nadat de pandemie de nachtclubs wereldwijd leeg had geveegd, was het tijd om te herontdekken wat het betekende om op de dansvloer te staan.
We creëerden een visueel concept gebaseerd op de impact van de dansvloer op de zintuigen van ADE-bezoekers, met een abstracte weergave van schietende synapsen.
↑ Check de bovenstaande casevideo voor een compact overzicht van onze werkzaamheden voor Amsterdam Dance Event 2022.
Motion Identity
ADE heeft Supermassive ingeschakeld om een herkenbare huisstijl & motion identity te ontwikkelen waarin deze gedachte zich vertaald naar een visuele, bewegende branding. Ons uitgangspunt: de menselijke connectie – tussen bezoekers van het festival – centraal stellen.
Meer Motion Identity zien? Bezoek de Motion Identity-pagina.
The whole package
Wij waren verantwoordelijk voor de gehele visuele identiteit van deze editie. Van logo tot posters, van teasers tot aankondigingen. We gebruikten de iconische kubus als basis voor de beeldtaal.
Branding of campagne nodig?
De mogelijkheden bespreken voor een dynamische rebranding of motion-driven campagne voor jouw merk? Laat het ons weten.